10 Pelamin Unik


  • Sumo

Pelamin yang cantik berseri bagaikan sudah menjadi satu kemestian dalam setiap majlis perkahwinan mahupun pertunangan. Pelamin perkahwinan terdapat di dalam pelbagai konsep, bentuk, corak dan warna. Saiznya pula sudah tentu bergantung kepada lokasi majlis dan juga jenis majlis itu sendiri.

 

Pelamin mini yang lebih kecil dan ringkas biasanya digunakan untuk majlis pertunangan atau pun akad nikah. Dan kebiasaannya pelamin ini dihiasi tanpa menggunakan kerusi. Manakala untuk majlis persandingan pula pelamin yang lebih besar akan digunakan.

 

Bagi majlis persandingan yang diadakan di hotel-hotel atau pun dewan yang agak besar, saiz pelamin sudah pastinya lebih besar dan hiasannya lebih padat.

 

Di sini saya paparkan 10 Idea Pelamin yang bukan saja cantik bahkan juga unik. Apa yang dipaparkan di sini adalah hasil dari pencarian saya di beberapa laman web. Jadi kepada bakal-bakal pengantin bolehlah melihat untuk mengambil idea dan juga dijadikan panduan.

 

Perhatian: Gambar-gambar pelamin yang saya paparkan bukanlah dari koleksi fotografi saya sendiri sebaliknya saya petik dari beberapa laman web.

 

Pelamin 01 

 

Pelamin 02

 

Pelamin 03

 

Pelamin 04

 

Pelamin 05

 

Pelamin 06

 

Pelamin 07

 

Pelamin 08

 

Pelamin 09

 

Pelamin 10

Yang manakah agaknya pilihan anda jika diberi peluang untuk memilih salah satu dari pelamin di atas? Sila berikan komen anda.